Günün Sözü

5 Temmuz 2011 Salı

Dünya çapındaki Türk akademisyeni kaptı!

academics,education,university,technology,science

MIT’ dünya çapındaki Türk akademisyeni Harvard’dan kaptı.
Dünyada 40 yaş altı en iyi 40 MBA öğretim görevlisi arasında gösterilen Türk akademisyen Zeynep Ton, ABD’nin en prestijli üniversiteleri arasında transfer yarışına sebep oldu.

Boston’da Harvard Üniversitesi’nde eğitim veren ve öğrencileri tarafından ‘en iyi eğitmen’ seçilen Doç. Dr. Zeynep Ton, ABD’nin en önemli üniversitelerden yine Boston’daki Massachusetts Institute of Technology’ye (MIT) transfer oldu. Geçen yıl ABD’deki üniversite eğitimi yayıncıları tarafından 40 yaş altında dünyanın en iyi 40 işletme profesöründen biri seçilen Ton yeni dönemde MIT İşletme Fakültesi Operasyonel Yönetim Bölümü’nde ders verecek.

Her iki üniversitenin de dünyanın en tanınmış okullar olduğuna dikkat çeken Ton, geçiş süreciyle ilgili olarak, “Geçen yılın sonunda MIT’den araştırmalarımı destekleyen bir meslektaşım benimle iletişime geçti. Pozisyon ve şartlar çok uygun olduğu için anlaşma yaptık” dedi.
Kısa bir süre için part-time olarak çalışmalarını sürdüreceğini ifade eden Ton, “Çocuklarım büyüyene kadar daha toleranslı bir çalışma ortamının gerekliliğine inanıyorum. Çocuklarım büyüyene kadar part-time çalışıp onlar büyüdükten sonra eski tempoma geri döneceğim. Önümüzdeki 4-5 yıl şimdiye kadar çalıştığım tempoda kalmayı seçseydim çocuklarımın güzel ve önemli yaşlarını onlarla az zaman harcayarak geçirecektim. O yılları kaçırdığım için pişmanlık duymak istemedim” diye konuştu.
Zara ve Metro’yla çalıştı
Akademik çalışmalarının çoğunun perakende sektöründeki tedarik zinciri yönetimi ile ilgili olduğunu ifade eden Ton, mağaza yönetimi konusunda bir kitap üzerineçalıştığını söyledi. Son 10 sene içinde Zara, Metro, Home Depot, Borders ve Japon Family Mart gibi büyük perakendecilerle çalışma yapan Ton, birçok ülkede konferanslar verdiğini belirterek, “Çalışmalarımı Türkiye’deki akademik ortamda meslektaşlarım ve öğrencilerle paylaşmak isterim. İletişimde olduğum üniversiteler var. Umarım çalışma programımız uygun olduğunda bunu gerçekleştirebiliriz” dedi.
Voleybol bursuyla gitti, akademik kariyer yaptı
1974’te Ankara’da doğan Zeynep Ton’un babası Necmi Ton basketbolcu, annesi ise eczacıydı. Bursa Belediyespor’da voleybola başlayan Ton, Eczacıbaşı’nda oynadıktan sonra Üsküdar Kız Lisesi’ne transfer oldu. Voleybol bursuyla geldiği ABD’de, Pennsylvania State Üniversitesi Endüstri Mühendisliğinde okudu. Okulu birincilikle bitiren Ton görev yaptığı voleybol takımında final four’da turnuva takımına seçildi. 1997’de Harvard İşletme Fakültesi’nde doktoraya başladı. 2002’de ise yardımcı doçent olarak yine aynı üniversitede görev yapmaya başladı.
Ninesini ve annesini örnek alıyor
“Örnek aldığım kişilerin başında annem ve ninem” geliyor diyen Ton,  “Annem başarılı bir iş hayatının ve sosyal çalışmalarının yanında kardeşim ve benle saygıya, sevgiye, özveriye ve güvene dayalı harika bir ilişki kurabilen bir anne. Şu anda bile, binlerce kilometre uzakta olmasına rağmen, ben bir telefonumda “anneciğim sana çok ihtiyacım var lütfen gel” desem annem her şeyi bırakıp yanımda olur. Ben de annem gibi anne olmak istiyorum” dedi.

1955-1990 yılları arasında ninesinin Kars’da Türkiye’nin ilk siyasi parti ilk başkanlığından, Kadınlar Birliği Başkanlığına, Kars Spor Kulübü Başkanlığı’na yirmiye yakın kurum ve kuruluşta görev yaptığını anlatan Ton,  “Sağlık, eğitim, kadın hakları, sanat ve spor alanlarında yaptığı çalışmalar bir çok insanın hayatını değiştirdi. Ben de ninem gibi etrafıma faydalı olmak, yaptığım islerle insanların hayatını iyileştirmek istiyorum” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder